Bent u op zoek naar een goede fysiotherapeut in Geleen?
Bij Fysiotherapie Lindenheuvel bent u in bekwame handen.

Word fysiotherapie vergoed?

Fysiotherapie wordt beperkt vergoed vanuit de basisverzekering. Of u een aanvullende verzekering nodig heeft, hangt af van uw zorgbehoefte en het risico dat u loopt op een aandoening. Veel Nederlanders hebben een aanvullend pakket voor fysiotherapie.

Sport u of beweegt u intensief dan is er een verhoogde kans dat u een blessure oploopt en fysiotherapie nodig heeft. Ook als u vaker last heeft van uw spieren of gewrichten zult u mogelijk een beroep moeten doen op de fysiotherapeut. Heeft u geen klachten, leeft u gezond en beweegt u niet intensief dan is de kans dat u fysiotherapie nodig heeft een stuk kleiner. Toch kan het altijd gebeuren dat u onverwacht door een fysiotherapeut behandeld moet worden, bijvoorbeeld na een ongeluk. Zonder aanvullende verzekering betaalt u de kosten voor fysiotherapie over het algemeen zelf.

U zult zelf de afweging moeten maken: fysiotherapie zelf te betalen als er iets gebeurt of een (maandelijkse) premie betalen voor een aanvullend pakket met een dekking voor fysiotherapie.

Basisverzekering Fysiotherapie
Wanneer wordt fysiotherapie verzekerd vanuit de basisverzekering? De vergoeding vanuit de basisverzekering hangt af van uw leeftijd, of u een aandoening heeft die op de lijst ‘chronische aandoeningen’ staat of last heeft van urine incontinentie.

Jonger dan 18 jaar?
Voor kinderen en personen jonger dan 18 jaar dan worden per indicatie de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie vergoed. Mochten daarna voor deze indicatie nog behandelingen nodig zijn, dan worden maximaal de volgende 9 behandelingen ook vergoed. Bij een chronische aandoening wordt de behandeling van deze aandoening volledig vergoed.

Ouder dan 18 jaar?
Bent u 18 jaar of ouder dan wordt fysiotherapie beperkt vergoed vanuit de basisverzekering. Bij urine incontinentie worden de eerste 9 behandelingen voor bekkenfysiotherapie vergoed. Houd er wel rekening mee dat u (jaarlijks) eerst uw eigen risico moet betalen (als u deze nog niet heeft betaald voor andere zorg).

Bij een aandoening die op de lijst ‘chronische aandoeningen’ voorkomt, betaalt u altijd de eerste 20 behandelingen zelf. De behandelingen die u daarna nodig heeft, worden vervolgens vanuit de basisverzekering vergoed. Ook hier geldt dat u jaarlijks eerst uw eigen risico moet betalen (als u deze nog niet heeft betaald voor andere zorg).

Aanvullende verzekering
Wanneer u regelmatig naar de fysiotherapeut (denkt te moeten) gaan, is het goed om na te denken over een goede aanvullende verzekering. Er bestaan verschillende soorten aanvullende verzekeringen.

Factureren bij aanvullende verzekering
Indien we een contract met uw zorgverzekeraar hebben, dan krijgt u na een behandeling geen factuur. Uw zorgverzekeraar vergoedt de kosten rechtstreeks aan onze praktijk. De enige kosten waar u mee te maken heeft is de premie die u voor uw zorgpolis betaalt (zie hieronder).

Indien we geen contract hebben met uw verzekeraar ontvangt u van ons een factuur voor de behandeling(en). Deze dient u meteen na de behandeling contant of met de pin in de praktijk betaald te worden.

Wilt u meer weten over fysiotherapie en verzekeren? Ga voor alle antwoorden naar

Afspraak maken?
U kunt zowel met als zonder verwijsbrief van de arts bij ons terecht. Om een afspraak te maken Fysiotherapie Lindenheuvel kunt u telefonisch contact met ons opnemen of via onderstaand formulier. Wij zullen na het ontvangen van uw mail binnen één werkdag contact met u opnemen.

Belangrijk bij de eerste afspraak:
Meenemen legitimatie en verzekeringspas
2 Handdoeken voor op de behandelbank
Op de hoogte zijn van uw aanvullende verzekering